A hitelügylet elbírálás digitalizálásával gyorsítani akarta ügyfelünk a kérelmek feldolgozási idejét.

Ügyfelünk saját belső hitelügylet-elbíráló ügyviteli folyamatát szerette volna digitalizálni és részben automatizálni. A cég épitőanyag kereskedelemmel foglalkozik. Építőanyagot csúsztatott fizetési határidővel, kvázi hitelbe adnak el a partnereiknek.

Kihívás:

A folyamat korábban rengeteg manualitást tartalmazott, ahol miután bejött egy megrendelő, telefonhívásokkal és e-mail váltásokkal egyeztették a társterületek egymással, hogy az igénylő kaphat-e hitelt, és ha igen, akkor mennyit. Ez rengeteg lélekölő monotonitással, lassúsággal, a bevitt adatok (részben) rendszerezetlenségével és nagy hibázási lehetőséggel járt.

Megoldás:

Ezen problémák kiküszöbölésére kezdődött a Creditory fejlesztése, amely egy olyan Java alapú web applikáció, ami egy ügyviteli rendszerbe tereli a társosztályokon dolgozók munkáját. A munkák döntő többségét automatizálja az új rendszer. A Creditory rendelkezik Bisnode (céginformációs rendszer) és Profit (Lambda belső rendszere) integrációval is, így az ügyfelek adatait könnyebben tudják elérni a dolgozók, és a formok kitöltése is gyorsabb, hiszen amit lehet, azt automatikusan tölti ki. A mezők kitöltési szabályai miatt a hibázási lehetőség is csökken, valamint a későbbi kereshetőség is javul az egységesített adatbázis miatt.

Korábban a folyamat átlagosan 40 percet vett igénybe, a Creditory alkalmazásával ez az időtartam most néhány percre redukálódott.

ITware feladatai

  • Projektvezetés, stratégiai projektirányítás
  • Architektúra kialakítása
  • Technológiai döntések
  • Webes felhasználói felület fejlesztés
  • Üzleti logikai modulok fejlesztése
  • Integráció háttérrendszerekkel

Technikai leírás

A Creditory egy Java nyelven írt webes alkalmazás, melynek alapját a következő technológiák és szofverek szolgálják:

  • MySQL adatbázis
  • Apache Deltaspike – adatbázis Entitások kezeléséhez és az adatbázis felépítéséhez
  • Flyway – adatbázis verziók követéséhez
  • Java EE – Thorntail server
  • Angular 6 – Frontend technológia
  • Angular Material design – Az oldal designjának alapja
  • Az alkalmazás responsive design-t kapott amely a legnépszerűbb eszközökön és böngészőkön lett teszteve
  • Front- és backend Rest API-kon keresztül kommunikál
  • Bisnode integráció – Cégek ellenőrzéséhez, és az adataik feltöltéséhez
  • Profit integráció (Lambda belső redszere)
  • A fejlesztés a SCRUM agilis keretrendszer használatával történt két hetes sprintekre osztva, ügyfélbemutatókkal

Analízis

A meglévő rendszernek az alábbi gyenge pontjait tártuk fel (és oldottuk meg):

  1. Hitelbírálathoz szükséges adatok rendszerezése és átmásolása a hitelügyintéző rendszerbe

    Megoldás: Bisnode, Profit integráció, hitelbírálati funkció előkészítése (excel export)

  1. Központilag elérhető ügyviteli funkciók (Hiteligénylés, Hitelbírálat eredménye) hiánya

    Megoldás: Státuszállapotok bevezetése és nyomonkövetése + e-mailes értesítési rendszer megvalósítása

  1. Döntéssel járó folyamatok manuális intézése

    Megoldás: Döntési adatok visszaírása a Profit rendszerbe, automatikus e-mail küldés

 

Egyéb fontos vívmányok

  • A Bisnode integráció külön, önmagában is beilleszthető, újrafelhasználható

 

Jövőbeli fejlesztési lehetőségek, tervek

  • A jelenlegi hitelbíráló rendszer alkalmazáson kívüli részeinek szorosabb integrációja a Creditory-ba
  • Telefonos használat akadozó internetkapcsolat esetén
  • A hitelügyletekhez rögzített adatok struktúráltabb formában, statisztikákban való megjelenítése

Tech StackJava JEE server, client based on VUE, client framework technology (custom JEE), Oracle database, MySQL, Angular Business Analysis, Node.js, Flyway, REST API

Cimkék: Frontend, MySQL, Angular, Java, REST, NodeJS