Magyar Telekom :: Microszerviz Infrastruktúra
Az ITware Kft támogatást nyújt a Magyar Telekom új virtualizált fejlesztési infrastruktúrájához kapcsolódó fejlesztési folyamatok kidolgozásában. A mikroszervizek kialakításánál a tervezők megoldást próbáltak találni az összetett alkalmazások fejlesztésekor jelentkező szervezési problémákra, melyek az egyes komponensek fejlesztési ciklusainak összekapcsolódásából adódnak. A konténerizáció kihívásokat is jelent az üzemeltetés számára, mert az alkalmazások által készített log állományok a konténerek által biztosított szeparáció miatt nehezen elérhetőek, az alkalmazásokon átívelő folyamatok nehezen követhetőek.
Ezért javaslatunk két komponens kifejlesztéséből állt: az első a log állományok figyelését és gyűjtését végzi (Agent), míg a másik (Aggregátor) az egyes gyűjtőktől Websocket-en érkező adatokat fogadja, parszolja és kereshető módon adatbázisba menti. Mindkettő Docker konténerben futtatható. A standardizált telepítési folyamat, valamint az egyes csomagok szeparációja új lehetőségeket teremt és megtakarításokat tesz lehetővé a Telekom számára. Előny a vállalat számára, hogy nagyobb hatékonyságot érhet el olyan módon, hogy döntési szabadságot és egyben nagyobb felelősséget ad az egyes szállító csapatok kezébe a saját komponensük fejlesztési és üzemeltetési kérdéseiben.
Tech Stack: Microservice, Docker